Kundeservice

Nedenfor kan du finne svar på vanlige spørsmål om tjenesten Hytte.no.

Om tjenesten


Hvordan fungerer Hytte.no?

Hytte.no er en anbudstjeneste der du kan hente inn tilbud på hytter fra flere leverandører.

Du bruker anbudstjenesten ved å fylle ut skjemaet på siden vår. Så finner vi flere relevante bedrifter som kan levere hytter etter behovene dine. Disse tar så kontakt med deg for å gi deg sine tilbud.

Siden leverandørene vet at de er i direkte konkurranse med hverandre om deg som kunde, vil de gi deg konkurransedyktige tilbud..

Når du har fått tilbudene fra leverandørene, kan du selv velge tilbudet du liker best. Om du ikke er fornøyd, kan du enkelt takke nei til alle. Tjenesten vår er både uforpliktende og gratis å bruke for deg som forbruker.

Koster det noe å bruke Hytte.no?

Tjenesten vår er både gratis og uforpliktende. Det koster deg kun et par minutter av tiden din, og gevinsten kan være en bedre avtale enn du ellers ville fått.

Leverandørene betaler en fast pris for å komme i kontakt med potensielle kunder gjennom oss i Hytte.no. Det bidrar til at vi kan gjøre det enkelt og kostnadsfritt for forbrukere som deg å få et bedre og billigst mulig tilbud.

Kan jeg få tilbud uten å fylle ut skjemaet?

For at vi skal kunne sette deg i kontakt med flere leverandører som ønsker å konkurrere om deg som kunde og gi deg personlige tilbud, er utfylling av skjemaet eneste mulighet.

Vi behandler all data i henhold til personvernforordningen (GDPR), og kun for å gi deg tilbud på tjenester du har spurt etter. Vi selger ikke data videre til bruk i markedsføring.

Vil du vite mer om hvordan vi tar vare på personvernet ditt, kan du lese om dette på siden vår om personvern.

Henvendelsen din på Hytte.no


Jeg har fylt ut skjemaet, men har ikke blitt kontaktet. Hva skal jeg gjøre?

Behandlingstiden på henvendelser via tjenesten er normalt 1-2 arbeidsdager. Hvis du ikke har hørt noe fra enkelte leverandører etter 2 arbeidsdager, kan du ta kontakt med oss på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den..

Hvorfor har jeg bare mottatt tilbud fra en leverandør?

Som oftest blir du kontaktet av flere leverandører, og maksimalt tre stykker. Noen ganger får du bare ett eller to tilbud, og det kan for eksempel skyldes at det ikke finnes så mange leverandører som passer behovene dine.

Jeg vil ikke bli oppringt. Kan jeg få bare skriftlige tilbud?

Ønsker du bare skriftlige tilbud, skriver du dette i skjemaet under punktet «Utfyllende informasjon». Har du allerede sendt inn skjema, kan du sende oss en e-post på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den., så informerer vi firmaene om dette. Da mottar du tilbud på e-post eller sms.

Jeg angrer på at jeg sendte inn skjema. Hva skal jeg gjøre?

Vi skal selvfølgelig hjelpe deg hvis du har sendt inn en forespørsel, men av en eller annen grunn angrer på dette. Du kan da sende en e-post til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den., så vil vi kansellere henvendelsen din.

Jeg ønsker ikke å bli kontaktet av en eller flere av leverandører dere har oppgitt at får henvendelsen min. Kan dere stryke dem?

Det er stor sjanse for å få et bedre pristilbud, selv om du allerede har vært i kontakt med en av leverandørene vi sender henvendelsen til. Når de vet at du sammenligner flere tilbud, kan de være villige til å strekke seg ekstra langt for å gi deg et bra tilbud.

Hvis du likevel ikke ønsker å bli kontaktet av en spesifikk leverandør, kan du sende oss en e-post til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den., og be om at vi sletter forespørselen til dem det gjelder.

Må jeg gå for en leverandør som Hytte.no setter meg i kontakt med?

Nei, du er aldri bundet til noe når du bruker Hytte.no. Ofte holder det å be om tilbud gjennom tjenesten vår for å finne et tilbud du blir tilfreds med. Du kan alltid velge den leverandøren du vil, uavhengig av om du har funnet dem via Hytte.no eller ikke.


Om sikkerhet og personvern


Hvorfor må jeg registrere personlige data?

I anbudstjenesten vår trenger leverandørene kontaktinformasjon for å gi deg personlige og konkrete tilbud. Informasjonen vi ber om i skjemaet er et minimum av hva firmaene må vite for å kunne gi deg tilbudene sine.

All data behandles i henhold til personvernforordningen (GDPR), og blir kun brukt for å gi deg tilbud på tjenesten du har spurt etter. Vi selger ikke data videre til bruk i markedsføring.

Vil du vite mer, kan du lese dette på siden vår om personvern.

Hvordan håndterer dere personvern og datasletting?

Du som bruker Hytte.no kan være helt trygg på at informasjonen du fyller ut ikke brukes til noe annet enn det du har gitt samtykke til. Den brukes bare for å gi deg gode tilbud på hytter du har spurt etter, innenfor en tidsavgrenset periode på 30 dager. Informasjonen du fyller inn gjør at leverandørene kan gi deg gode og riktige tilbud basert på behovene dine.

Vi forholder oss til GDPR med tanke på datalagring. Hvis du i etterkant av å ha benyttet tjenesten ønsker å slette informasjonen fra våre systemer, kan du sende en e-post til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den., så sørger vi for at informasjonen om deg slettes. Vi passer også på at samarbeidspartnere våre gjør det samme.

Vil du vite mer, kan du lese dette på siden vår om personvern.

Sender dere ut reklame på e-post? / Har dere mailinglister?

Nei, vi sender ikke ut reklame og har ingen form for e-postmarkedsføring.

Det du mottar fra oss er en e-post som bekrefter at du har sendt inn skjemaet, og kanskje én e-post til der du kan gi tilbakemelding om opplevelsen din etter du har brukt tjenesten vår. Utover dette mottar du ingen e-post, annet enn de konkrete tilbudene fra leverandører.

Vi deler ikke e-postadressen din med noen andre enn de konkrete firmaene du får tilbud av. De kan ikke benytte e-postadressen din til noe annet enn å gi deg et tilbud i den konkrete saken.

Det kan imidlertid hende at du ser annonser fra oss i innboksen din. Det kan se ut som om vi sender deg noe, men det er rett og slett en annonseplassering som brukes av plattformer som Google. Hytte.no betaler noen ganger for annonser og da kan det hende vi dukker opp der. Dessverre er det ikke mulig å forhindre dette.

For å unngå å bli eksponert for annonser i Gmail, kan du sørge for at du har delt den opp i henhold til Googles standardinnstillinger (primær, sosial, kampanje). Da vil du ikke bli forstyrret av annonser i din primære innboks. Les Google sin instruks for hvordan du legger til eller fjerner innboks-kategorier i Gmail.

Dersom du bruker Outlook, må du betale for Microsoft 365 for å kunne fjerne annonser fra innboksen din. Les mer om hvordan du fjerner annonser fra Outlook her.

Annet


Jeg finner ikke svar på spørsmålet mitt. Hva skal jeg gjøre?

Finner du ikke svar på spørsmålet ditt, kan du sende oss en e-post til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den., så skal vi hjelpe deg så godt vi kan.

Grafisk utsnitt av Hus.no logo